سفینه فضایی

به وبلاگ خودتون خوش اومدید

به وبلاگ خودتون خوش اومدید

سفینه فضایی

سلام به وبلاگ اسپیس شیپ خوش اومدید.
امیدواریم لحظات خوشی رو تو این وبلاگ سپری کنید.
ما به کمک هم سعی داریم که شما نهایت استفاده و بهره کافی را از وبلاگ ما ببرید.
سازنده گان : سینا صادقی،محمّد مهبد یعقوبی
به وبلاگ ما خوش اومدید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

شرکت فیسبوک

فیس بوک، شبکه ای اجتماعی است که در مدت کوتاهی، میلیون ها نفر به سمت آن آمدند. فیس‌بوک در حال حاضر بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال است.

فیسبوک و رازهای مارک زاکربرگ

فیسبوک یک شبکه اجتماعی است که در آن کاربران می توانند ، عکس به اشتراک بگذارند، لینک اخبار یا مقالات قرار دهند، نظر ارسال کنند،به صورت زنده چت کنند و یا فیلمهای کوتاه مشاهده کنند. حتی می‌توان از طریق فیس بوک غذا سفارش داد. محتوای خود را می توانید در دسترس عموم قرار دهید، یا فقط در بین یک گروه منتخب دوستان یا خانواده به اشتراک بگذارید یا تنها با یک فرد به اشتراک بگذارید. شبکه اجتماعی فیس بوک، با بیش از 2 میلیارد کاربر محبوب ترین شبکه اجتماعی در جهان است که سال تاسیس آن به 2004 برمی‌گردد. اما چه تاریخچه و رازهایی در این رسانه نهفته است؟ با ما همراه باشید.

 فیس بوک چیست؟

فیس بوک، یک شرکت خدمات رسانه ای آنلاین و شبکه اجتماعی آمریکایی مستقر در منلو پارک کالیفرنیا است. این بنیاد توسط مارک زاکربرگ به همراه تعدادی از دانشجویان و هم اتاقی هایمارک زاکربرگ در دانشگاه هاروارد یعنی ادواردو ساورین، اندرو مک کلوم، داستین موسکوویتز و کریس هیوز تأسیس شد. این شرکت به همراه آمازون، اپل و گوگل،یکی از چهار شرکت بزرگ فناوری محسوب می شود و سال تاسیس آن به 2004 برمی‌گردد.

بنیانگذاران در ابتدا عضویت در این وب سایت را محدود به دانشجویان هاروارد و متعاقباً دانشجویان کلمبیا، استنفورد ویل کردند. در نهایت عضویت به دانشگاه های باقیمانده آیوی لیگ (گروهی متشکل از هشت دانشگاه معروف) یعنیMIT ومؤسسات آموزش عالی در منطقه بوستون و سپس دانشگاههای مختلف دیگر و در نهایت دانشجویان دبیرستانی گسترش یافت. از سال 2006 ، به هر کسی که ادعا می کند حداقل 13 سال دارد اجازه‌ی ساخت حساب کاربری در فیسبوک داده می‌شود؛ هر چند که این کار ممکن است بسته به قوانین محلی متفاوت باشد. شرکت فیس بوک در فوریه 2012 ارائه اولیه عمومی (IPO) خود را برگزار کرد و ارزش این شرکت به 104 میلیارد دلار رسید که بیشترین رقم تا به امروز برای یک شرکت عمومی تازه فهرست شده است روش درآمد زایی فیسبوک بیشتر از طریق تبلیغاتی است که در صفحه و در اخبار سایت کاربران ظاهر می شود.

روش درآمد زایی فیسبوک
روش درآمد زایی فیسبوک بیشتر از طریق تبلیغاتی است که در صفحه و در اخبار سایت کاربران ظاهر می شود

با استفاده از دستگاه هایی که قابلیت اتصال به اینترنت دارند مانند رایانه های شخصی، لپ تاپ و تلفن های هوشمند می‌توان به فیسبوک دسترسی داشت. پس از ثبت نام، کاربران می‌توانند برای خود یک پروفایل ایجاد کرده و اطلاعات مربوط به خود را در آن نشان دهند. آنها می توانند متن، عکس و مولتی مدیابا هر کسی که موفقت کرده اند که “دوست” آن ها باشد به اشتراک بگذارند. تعداد اعضا فیسبوک طبق ادعای خودش بیش از 2.3 میلیارد کاربر فعال ماهانه از ماه دسامبر سال 2018 است اما با این حال، با یک مشکل بزرگ موجه است و آن هم حساب های جعلی است. در سه ماهه آخر سال 2018 و سه ماهه اول سال 2019، سه میلیارد حساب جعلی در فیسبوک وجود داشت که باعث شد بسیاری از منتقدین این سؤال را مطرح کنند که آیا فیس بوک می‌داند چه تعداد کاربر واقعی دارد؟

پوشش های رسانه ای فیسبوک درگیر جنجال های بسیاری بوده است. این موارد اغلب شامل حریم شخصی کاربران (مانند رسوائی کمبریج آنالیتیکا)، دستکاری سیاسی (مانند انتخابات دولت آمریکا در سال 2016)، اثرات روانی مانند اعتیاد و عزت نفس پایین و محتوا هایی است که با اعتراض برخی از کاربران روبرو شده است که از جمله آن ها اخبار جعلی، توطئه، نظریه ها و نقض حق چاپ. فیسبوک همچنین اطلاعات نادرست را از صفحات خود حذف نمی‌کند که باعث جنجال های مداوم می‌شود. مفسران اظهار داشته اند که فیسبوک به انتشار اطلاعات دروغین و اخبار جعلی کمک می‌کند.

شرکت فیس بوک محصولات و خدمات دیگری نیز ارائه می‌دهد.فیسبوک توانسته اینستاگرام، واتس اپ، Oculus و GrokStyle را به دست آورد و به طور مستقل فیس بوک مسنجر، فیس بوک واچ  و پورتال فیس بوک را توسعه بدهد.

باتشکر نویسنده و طراح: مهبد یعقوبیlaugh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی